בשיתוף

קורסי התפתחות אישית

קורסי התפתחות אישית תשפ"ב

קורסים אלה לסטודנטים בלבד לפי הפירוט הבא:

תלמידי רפואה סינית, נטורופתיה וטווינה מחוייבים במהלך לימודיהם להשלים 2 סמסטרים של קורסי התפתחות אישית.
לסטודנטים ביתר המגמות, קורסי התפתחות אישית הם רשות בלבד.

איך נרשמים? יש למלא את הבקשה בטופס המצורף בלבד. הודעה תישלח עם פרטי הקורס לאחר רישום


טאי צ’י וצ’י קונג – קורס שנתי, בהנחיית דניאל פיכמן, ימי ראשון, 15:45-17:17, החל מה-7.11
 יוגה – קורס שנתי, בהנחיית תמי ליאור אהרוני, ימי שני, 7:45-9:00, החל מה-8.11
NLP – קורס סמסטר א’, בהנחיית מור דואני, ימי שלישי, 13:00-14:30, החל מה-9.11
תיגוף – קורס סמסטר ב’, בהנחיית פסי ישראלי, ימי שלישי, 13:00-14:30, החל ב- 8.3.22
תיפוף אפריקאי – קורס סמסטר א’ או ב’ (לבחירה), בהנחיית עומרי לפידות, ימי חמישי, 8:00-9:00, החל מה-11.11
מדיטציה ונגיעות בודהיסטיות- קורס סמסטר ב’, בהנחיית תמיר גילת, ימי שני, 17:30-18:45

על הקורסים: 

טאי צ’י וצ’י קונג- שנתי (מעשי), בהנחיית דניאל פיכמן

תרגול מרפא ומאזן את הגוף ע”י נשימה קצובה ותנועה עדינהדניאל, מלמד מ-1986 טאי-צˈי צˈואןצˈי-קונג ומדיטציה טאואיסטית. מוסמך מטעם אוניברסיטת שנדונג בסין, אוניברסיטת סן פטרבורג ברוסיה.

 יוגה- שנתי (מקוון), בהנחיית תמי ליאור אהרוני

ביוגה, אנו מתרגלים אסנות – כל אסנה היא תנוחה פיזית תודעתית ורגשית – החוויות הרגשיות אותן אנו במהלך התרגול הפיזי, אנו חווים גם באופן רגשי בעוצמות גבוהות במיוחד בשגרת היום יום שלנו. תרגול האסנות, מתוך חקירה, התבוננות וסקרנות יאפשר לנו לזהות את הדפוסים הפיזיים והרגשים מהם מתפתחת התנועה של כל אחד ואחד מאיתנו, המוסיפים לנו מתח וחוסר מנוחה, וליצור שינוי שהוא תודעתי וגופני כאחד. בקורס נתמקד בלמידת העקרונות שיסייעו לנו בהטמעת דפוסי תנויה נכונים ביוגה וביום יום, על מנת להימנע מעומס וכאב מיותרים. נשימה נכונה – המאפשרת הרפיה ממתחים, שחרור כאבים ושיפור תפקוד המערכות הפנמיות. היכרות עם השרירים המייצבים וחיזוקם – שרירי בטן, שרירי רצפת אגן ועוד, כבסיס לתרגול מדויק, לתנועה חופשית נטולת מאמץ ביום יום ולשיפור היציבה.

NLP- סמסטר א’ (מעשי), בהנחיית מור דואני 

NLP – היא גישה המציעה מגוון טכניקות ומיומנויות מנטליות ורגשיות, שמטרתן יצירת השפעה ושינוי ברמת המחשבות, הרגשות וההתנהגויות – ודרכן יצירת שינוי של הרגלים ודפוסים אוטומטיים. הקורס מאפשר תהליך של שינוי עצמי ומעניקכלים לשיפור התקשורת הבין אישית, הזוגית, ההורית והמקצועית. בנוסף, כלים לשיפור,הבנה ואהבה עצמית, לשחרור רגשות תקועים, אמונות מגבילות, מחשבות טורדניות, פחדים ופוביות. כמו כן, נלמד טכניקות להגברת המוטיבציה, הפוקוס והראייה החיובית של החיים.

תיפוף אפריקאי- סמסטר א’ או ב’ (אחד לבחירה-מעשי), בהנחיית עומרי לפידות 

בקורס נעבוד על יכולת ההקשבה לאחר מול ביטוי עצמי מיטבי, שיפור הקואורדינציה והאיזון בין ימין ושמאל, שחרור מתחים בצורה בונה, וכן לימוד של מקצבים כהדמיה של בניית תהליך טיפוליבעזרת התוף ניתן לחזק את יכולת הריכוז והביטחון העצמי, וכן ליצור גיבוש קבוצתי פעיל ומהנהבמהלך המפגשים נזכר במקצבים הטבעיים בגופנו, וכיצד ניתן להשפיע עליהם כדי לסייע למטופל. אין צורך בניסיון קודם. מאחר והקורס יתקיים מקוון, ניתן להחליף את התוף בכל כלי תיפוף או חלופה יצירתית שתעלה על דעתכם.

עומרי, מתופף כלי הקשה וסט תופים מקצועי. מנחה קבוצות של ילדים ומבוגרים כ- 10 שנים. מנחה סדנאות לארגונים וחברות, וכן קבוצות בעלות צרכים מיוחדים: ילדים ונוער בעלי הפרעות קשב וריכוז, נוער בסיכון, חולים בשיקום (בית לווינשטיין), ומרכזי גמילה. בעל תואר שני במדעי המוח- נוירופיזיולוגיה מאוניברסיטת ת”א, ומטפל שיאצו בכיר.

תיגוף- סמסטר ב’ (מעשי), בהנחיית פסי ישראלי

להקשיב לקצב, להתחבר לגוף – דמיינו שאתם נכנסים לחדר ובו בחצי מעגל עומדת קבוצה של אנשים. הם מתופפים בטפיחות נמרצות על חלקים שונים בגופם, רוקעים ברגליהם ומוחאים כפיים. אי אפשר שלא להיסחף והמפגש הופך לריקוד אנרגטי שמעלה חיוך על פני כל הנוכחים. השיטה משלבת את המוזיקה, התנועה והצלילים המופקים מכלי הנגינה הטבעי שתמיד איתנו – הגוף ככוח תרפויטי מלהיב וכייפי.

זהו כלי שניתן להשתמש בו על מנת להגביר קשב וריכוז, לנקות את הראש ממחשבות ולהיות כאן ועכשיו, שיפור הקואורדינציה, העלאת רמת האנרגיה ושיפור מצב הרוח שיפור הבטחון  העצמי וחוש הקצב.

 

 מדיטציה ונגיעות בודהיסטיות- סמסטר ב’ (מקוון)בהנחיית תמיר גילת

קורס ללימוד ותרגול מדיטציה בודהיסטית על סוגיה השונים: מדיטציית מיינדפולנס, מדיטציית דמיון וחמלה, קורס מיוחד ומרתק בהנחייתו של תמיר גילת.

תמיר גילת – עורך דין ואיש עסקים בעברו, מקדיש את זמנו ללימוד הדהרמה – הדרך הבודהיסטית לצד ליווי בהתנדבות של חולי סרטן ובני משפחותיהם, מכהן כיו״ר הקרן לחקר הסרטן בישראל. תמיר, המתמודד בעצמו עם מחלת הסרטן, חי את החיים במלואם, כמלווה אנשים, כתלמיד וכמורה, תוך התבוננות בכלים השונים להסתכלות ולהתמודדות המצויים בדרך הדהרמה.

המדיטציה כתהליך – המדיטציה מסייעת לאדם מחד, לראות את דפוסי ההתנהלות המסבים לו סבל ולשנותם, ומאידך, היא מרחיבה את היכולת לשאת כאב, תסכול ומצבי אי ידיעה. מדיטציה מסייעת ‘להטעין’, בכל פעם מחדש, את חיי היומיום בערות ובאנרגיה, להגדיל את מרחב הסבלנות, הנדיבות והחמלה, ולהרחיב את רגעי החסד הנדירים.

כיום המדיטציה מוכרת בעולם דרך הגישה הפסיכולוגית מיינדפולנס (קשיבות), אשר נטמעה במגוון תחומי חיים, כדוגמת טיפול נפשי ורפואה, ניהול, חינוך וספורט. גישת המיינדפולנס מבוססת מחקרית וקלינית, ונמצאה כמסייעת במגוון התמודדויות עם קשיים רגשיים, נפשיים וגופניים, כסטרס, חרדה ודכאון, מכאובים גופניים, קשיי אכילה, ו’קשיי אופי‘.

מה נלמד? בקורס נלמד ונתרגל כמה מהסוגים העיקריים של המדיטציה הבודהיסטית, במרכזם מדיטציית קשב פתוח (מיינדפולנס), ולצידה מדיטציה של ריכוז, מדיטציה אנליטית, מדיטציה באמצעות הדמיון, ומדיטציית חמלה. תרגול המדיטציה, בשילוב מבט פסיכולוגי, יתרמו להתפתחות האישית והמקצועית של המטפל, וישמשו ככלים לליוויי התפתחות זו.

 

ההרשמה בטופס המצורף.

שימו לב, תהיו חברים! אם אין באפשרותכם להתמיד ולהגיע לקורס אנא הודיעו בדחיפות למינהל הסטודנטים ופנו מקום לסטודנטים אחרים המעוניינים בקורס.
 

 

 

 

 


 

 
 
 
 
 
 
 
 א
Call Now Button דילוג לתוכן