האם טיפולי רפואה משלימה מזרזים לידה?

מאמר זה סקר מחקרים משנת 2000, אשר בדקו שיטות משלימות לזירוז לידה. מסקנת החוקרים הינה כי אומנם יש צורך במחקרים נוספים, אך ישנם ממצאים ראשוניים ליעילות דיקור, עלי פטל והומיאופתיה כמו גם אזהרות על שמן נר הלילה, שמן קיק וצמח Blue cohosh.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21524953

הבסיס הפיזיולוגי לטיפולי רפואה משלימה בתסמונת השחלות הפוליציסטיות

התקציר מפרט את הבסיס הביולוגי להשפעות דיקור, צמחי מרפא סיניים.

ישנו הסבר גם לגבי שיטות גוף-נפש אשר לא נחקרו ספציפית בסובלות מתסמונת זו, אך נחקרה השפעתם על פרמטרים הרלוונטיים לחולות אלו.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21487075

מה ידוע לנו על רפואה משלימה וטיפול בדלקת מפרקים ניוונית (אוסטיאוארטריטיס)?

מאמר סקירה על תמציות מתחום טיפולי הרפואה המשלימה הנלקחות בבליעה או במריחה למען הקלה של אוסטיאורטריטיס. מחקרים קליניים אקראיים אשר פורסמו באנגלית עד שנת 2009, מסוקרים במאמר זה, תוך סיכום הממצאים לגבי התמציות שנמצאו כבעלות יעילות גבוהה במחלה. הממצאים העיקריים הדגימו כי ג’ל קפסיקום ותוסף ס-אדנזול-ל-מתיונין הראו יעילות בטיפול באוסטיאוארטריטיס. ל- MSM – מתיל-סולפניל-מתאן, לתוסף מצמח הורד (rose hip), וללבונה (Indian Frankincense) היו תוצאות מבטיחות אך דורשות מחקרים נוספים

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21169345

האם הומיאופתיה עוזרת לשינה של צעירים עם רקע של הפרעות בשינה הקשורות בשתיית קפה?

במחקר זה נבדקו 54 צעירים (גילאים 18-31) שחולקו לשתי קבוצות אשר קיבלו פלסבו או תמצית הומיאופתית לעודד שינה. הנבדקים מילאו יומני שינה, שאלון מצב רוח ושאלון איכות שינה. התוצאות הדגימו כי רמדיות Nux Vomica ו- Coffea Crudaהצליחו לשפר את סה”כ זמן השינה כמו גם את זמן שנת NREM.

האם לרפלקסולוגיה ולעיסוי קרקפת יש השפעות פסיכולוגיות על חולות סרטן שד בתחילת המחלה?

במחקר מבוקר, אקראי ב- 183 נשים חולות סרטן שד באנגליה, נבדקו השפעות רפלקסולוגיה ועיסוי קרקפת 6 שבועות לאחר ניתוח שד. הנשים חולקו לשלוש קבוצות טיפולים: קבוצת עזרה-עצמית, עזרה עצמית ורפלקסולוגיה, עזרה עצמית ועיסוי קרקפת. הטיפולים ניתנו למשך 18 שבועות, ונבדקו פרמטרים של חרדה ודכאון, איכות חיים והערכה של יכולת תפקודית. במחקר נמצא כי יש שפור משמעותי באיכות החיים של המטופלות שטופלו ברפלקסולוגיה ועיסוי.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19906525

האם דיקור עוזר ליובש פה בחולי סרטן ראש-צוואר?

במחקר זה, 24 חולי סרטן אשר קיבלו טיפול קרינתי באזור בלוטות הרוק חולקו לשתי קבוצות- אחת מטופלת בדיקור במקביל לטיפול קרינתי, והשנייה שמקבלת רק טיפול קרינתי. בקבוצה המטופלת בדיקור חל שיפור בכמות הרוק וירידה בסימפטומים הקשורים ליובש.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21537645

האם דיקור משפיע על איכות חיים ואיכות שינה בנשים עם סרטן שד וגלי חום?

במחקר זה, 45 נשים חולקו רנדומלית לשתי קבוצות, למשך 12 שבועות. קבוצה אחת קיבלה טיפולי דיקור למשך 12 שבועות, בעוד השנייה קיבלה טיפול תחליפי-הורמונים למשך 24 שבועות. המחקר עקב אחר הנשים במשך שנתיים. איכות השינה והחיים השתפרה משמעותית בשתי הקבוצות, דבר המאפשר לשקול להמליץ על דיקור, מכיוון שלנשים עם רקע בסרטן שד לא מומלץ טיפול הורמונלי.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21468626