יוגה לפיברומיאלגיה

במחקר מבוקר אקראי שבוצע בארה”ב עם 53 נשים הסובלות מפיברומיאלגיה ,נמצא שלאחר 8 שבועות של יוגה נמצא שיפור סימפטומטי במספר תלונות \הכוללות כאב, עייפות, מצבי רוח, ואסטרטגיות התמודדות נפשית, שפור זה היה לעומת קבוצת בקורת שלא בצעה יוגה.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20946990

זעפרן בטיפול באלצהיימר

במחקר כפול סמיות ניתן זעפרן ל-46 חולים הסובלים מאלצהיימר קל עד בינוני.

התפקוד הקוגנטיבי של המטופלים, לעומת קבוצת הפלסבו, השתפר לאחר 16 שבועות. מחקר במדגם חולים גדול יותר נדרש לאישוש המסקנה.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20831681

איכות חיים, דיכאון ועייפות בקרב חולי טרשת נפוצה לאחר אימון בטכניקות גוף-נפש

במחקר שבוצע בשוויץ עם חולי טרשת נפוצה נבדקההשפעת טיפול בטכניקות גוף-נפש לעומת קבוצה בטיפול קונבנציונלי בלבד. המחקר נמשך 8 שבועות. טיפולים אלו נמצאו כמעלים את איכות חיי המטופלים (כפי שנבדק בשאלון), ומשפרים את רמות הדיכאון ואת רמות העייפות בקרב החולים בצורה משמעותית , (לעומת קבוצת הביקורת.) שיפורים אלו נצפו גם 6 חודשים לאחר הפסקת הטיפולים.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20876468

השפעת עיסוי ברגל להורדת בצקת בשלבי הריון מתקדמים

במחקר רנדומלי מבוקר חולקו 80 נשים בהריון לשתי קבוצות. הקבוצה המטופלת בעיסוי , קיבלה טיפול למשך 20 דקות, אחת ליום, למשך 5 ימים. בקבוצה זו נמצאה בצקת מצומצמת יותר, באזור הגפיים התחתונות.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20854342

טיפול הומיאופתי קלאסי בחולי סרטן

במחקר שבוצע בגרמניה לגבי השפעת טיפול הומאופתי עם למעלה מ-600 חולי סרטן נמצא כי ישנו שיפור באיכות חיים ונטייה לשיפור קל בעייפות בקרב משתמשים בהומיאופתיה. קשה להסיק מסקנות בעלות תוקף סטטיסטי, בשל גדלי המדגם.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=Classical%20homeopathy%20in%20the%20treatment%20of%20cancer%20patients%20-%20a%20prospective%20observational%20study%20of%20two%20independent%20cohorts

השפעת קרם capsaicinבטיפול בכאב כרוני ברקמה רכה

במחקר רנדומלי, כפול סמיות, רב מרכזי טופלו 281 הסובלים מכאב כרוני ברקמות רכות. 140 מהם טופלו במריחה של משחת capsaicin , לעומת 141 אשר טופלו בפלסבו. שיפור בכאב נצפה לאחר 3 שבועות של טיפול, בקרב המטופלים במשחה, לעומת פלסבו. יש לשים לב כי נצפו יותר תופעות לוואי בקבוצה המטופלת, מאשר בקבוצת הביקורת.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21104944

טכניקות רגיעה בהריון

39 נשים בריאות, בהריון גויסו למחקר לבדיקת טכניקות רגיעה שונות( הורדת מתח שרירי, דמיון מודרך או הרגעה פאסיבית). נבדקו ממדי כאב, רגיעה, רמות הורמונליות, רמות נוירוטרנסמיטורים ופעילות קרדיו-וסקולרית. נמצא כי טכניקות רגיעה שונות משפיעות על אספקטים פסיכולוגים ומנגנונים ביולוגים שונים בהשריית הרגיעה.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20417038

אקופנקטורה ואקופרסורה לדיסמנוריאה ראשונית

מאמר מסכם שבוצע באוסטרליה שבו נעשתה מטה-אנליזה ל-10מחקרים רנדומליים, מבוקרים שפורסמו בספרות הרפואית המקובלת לגבי כאבי מחזור. המחקרים שבוצעו על מספר כולל של 944 חולות הדגים כי יתכן ויש לדיקור השפעה על כאב בדיסמנוריאה, אך יש צורך במחקרים נוספים לאשש מסקנה ראשונית זו.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21249697

דיקור ליובש בעיניים

במחקר מבוקר, רנדומלי חולקו 42 חולים הסובלים מיובש בינוני עד קשה בעיניים,לשתי קבוצות טיפול.

שתי הקבוצות- הן דיקור שטחי והן דיקור “אמיתי” הראו שיפור בסימפטומים לעומת מצב התחלתי, אך לא נמצא הבדל בין שתי הקבוצות.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21070615

טיפול בצמחי מרפא לעייפות הנובעת ממחלת הסרטן

במחקר שבוצע בקוראה לגבי חולים הסובלים מעייפות-תלויית-סרטן נמצא שלאחר שבועיים של טיפול ב- Bojungikki-tang היה שיפור במדדי העייפות בהשוואה לקבוצת ההמתנה. יש צורך במחקרים נוספים בכדי לאשש תוצאות ראשוניות אלו.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21059621

טיפול בדיקור לסובלים מ- subacromial impingement syndrome

במחקר בשוודיה עם 171 חולים עם כאבי כתף, נבדקה קבוצת חולים המטופלת בדיקור ותרגילי בית בהשוואה לקבוצה המטופלת בזריקות קורטיקוסטירואידיות.שתי הקבוצות הראו שיפור משמעותי בכאב, תפקודי כתף ומדדי איכות חיים לעומת תחילת המחקר. לא נמצא הבדל בין קבוצת הטיפול בדיקור עם תרגילי בית,לבין קבוצת הטיפול בזריקות קורטיקוסטירואידיות

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21378086