האם מנטה עוזרת בטיפול בקוליק?

מחקר אקראי, כפול סמויות על 30 תינוקות הסובלים מכאבי קוליק. תינוקות אלו קיבלו simethicone או Mentha piperita למשך 7 ימים. עפ”י דיווחי האמהות, כמות ארועי קוליק ביום, כמו גם משך כל התקף (הנמדד עפ”י זמן בכי), ירדו משמעותית לאחר קבלת הטיפול. לא נצפה הבדל בין שתי הקבוצות. מסקנת החוקרים הינה כי Mentha piperita אכן עוזר לשפר כאבי קוליק, וכי רצוי לאשש זאת במחקרים נוספים.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22844342

 

האם אקופרסורה  באוזן יכול להקל על כאבים ותנועתיות  לאחר ניתוח  החלפת ברך?

מחקר אקראי סמוי על 62 חולים אשר עברו ניתוח להחלפת מפרק. החולים קיבלו טיפולי אקופרסורה ו/או פלסבו 3 פעמים ביום, למשך שלושה ימים. שאלוני כאב ניתנו להערכת השפעת הטיפול, כמו גם ניטור לגבי שימוש בתרופות משככות כאב ובדיקות לתנועתיות הברך. לא נצפו הבדלים בדיווח על עוצמת הכאב, אך השימוש במשככי כאב בקרב קבוצת הטיפול היה נמוך משמעותית מאשר קבוצת הפלסבו. טווח התנועה של הברך, ביום השלישי לאחר הניתוח, היה גדול יותר בקבוצת הטיפול מאשר בפלסבו. מסקנת החוקרים הינה כי האקופרסורה בנקודות ספציפיות באוזן, אכן משפרת תנועתיות ברך ומשככת כאב לאחר ניתוח.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22844334

 

האם מדיטציה עוזרת לשכך חרדה?

סקירה ומטה אנליזה המבוססת על 36 מחקרים אקראיים, מבוקרים. רוב המחקרים בוצעו בחולים, שהחרדה הייתה סימפטום משני נוסף, ולא הפתלוגיה העיקרית שלהם. ב-25 מחקרים (מתוך 36) נצפו שיפורים גדולים, משמעותיים בקבוצת המדיטציה לעומת קבוצות הביקורת.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22700446

 

האם דמיון מודרך עוזר לכאב שאינו ממקור שרירי?

מאמר סקירה של 15 מחקרים אקראיים, מבוקרים. 11 מחקרים הראו כי דמיון מודרך משכך כאב בצורה משמעותית, לעומת קבוצות הביקורת. 4 מחקרים נוספים הראו כי אין שינוי בשיכוך הכאב בקרב קבוצת הדמיון המודרך  לעומת קבוצת הביקורת. מסקנת הכותבים הינה כי ישנן הוכחות מבטיחות, הנוטות להראות כי יש יכולות שיכוך כאב לדמיון מודרך, אך התוצאות אינן חד משמעותיות.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22672919

 

האם דיקור יכול לעזור לדיכאון לאחר לידה?

מחקר אקראי, סמוי (ע”י המעריך וע”י החולה) ומבוקר ב-20 חולות הסובלות 6 חודשים מדיכאון לאחר לידה. החולות קיבלו טיפול  (פלסבו או אלקטרואקופנקטורה) פעמיים בשבוע, למשך 4 שבועות. עוצמת הדיכאון נמדדה באמצעות שאלונים יעודיים. נצפה שיפור בעוצמת הדיכאון הן בקבוצת הטיפול והן בקבוצת הפלסבו. יש צורך במחקרים על קבוצת נחקרים גדולה יותר בכדי לאשש תוצאות אלו.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22840621

 

האם דיקור לפני ניתוח עוזר לצמצום בחילות והקאות הנגרמות מניתוחים?

מאמר סקירה הכולל 21 מחקרים. מסקנת הכותבים כי יש מחסור בהבנת שיטת הטיפול הטובה ביותר לצמצום בחילות והקאות הנגרמות בעקבות ניתוחים . המחקרים המסוקרים הראו כי ישנה הצלחה בשיכוך הסימפטומים לכל סוגי הדיקור (כולל דיקור פלסבו).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22672450

 

האם דיקור מונע יובש בפה בשל הקרנות, בחולי סרטן?

מחקר אקראי, מבוקר נערך ב 86 חולי קרצינומה של הלוע-אף אשר עברו הקרנות .  כבר לאחר 3 שבועות נצפו הבדלים בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הפלסבו. הן בשאלוני יובש והן בבדיקות אובייקטיביות של כמות רוק, קבוצת הדיקור הראתה שיפור משמעותי. שיפורים אלו, בקבוצת הדיקור נשארו למשך 6 חודשים מתחילת הדיקור. מסקנת החוקרים הינה כי דיקור אכן עוזר ליובש מהקרנות ומשפר את איכות חיי החולים.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22072272

 

האם תוספי מזון עוזרים להורדת לחץ דם?

מאמר סקירה על שלל התוספים בשימוש במקום או בנוסף לתרופות להורדת לחץ דם. תוספים שנמצאו ביעילים היו קואנזים Q10, ויטמין C, שמן דגים ושום. תוספים אשר נמצאו כבעלי פוטנציאל העלאת לחץ דם היו אפדרה, גינסנג סיבירי, תפוז מר וליקוריץ’.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22747620

האם ישנו קשר בין לקיחת תוספי B, אומגה 3 ודיכאון בקרב חולי לב?

מחקר מניעתי על 2501 איש בגילאי 45-80 שנה ,שורדי ארוע לבבי. שורדים אלו  חולקו לשלוש קבוצות אשר לקחו ויטמיני B ואומגה 3 או לקחו  B3, B12,DHA, EPA או לקחו פלסבו. המעקב אחרי מצבם הנפשי נעשה ע”י שאלונים יעודיים אשר ניתנו כעבור 3 שנים וכעבור 5 שנים מתחילת המחקר. לא נמצא קשר בין לקיחת ויטמיני B לבין דיכאון. נמצא קשר בין שיפור בתופעות הדיכאון לבין לקיחת חומצות שומן , אך קשר זה התקיים רק בגברים.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22648722

האם עיסוי עוזר לשכך כאבי צוואר?

מאמר זה מציג את עמדת  פנל מומחים, לגבי חוזק העובדות (מבוססות מחקרים), בנוגע ליעילות טיפולי עיסוי בבוגרים, מעל גיל 18, הסובלים מכאבי צוואר. מסקנות המומחים הסתמכו על סקירה ספרותית  של מחקרים שפורסמו בין השנים 1948-2010. מתוך מחקרים אלו, סוכמו 45 הנחיות טיפוליות לגבי שיכוך כאב, צמצום רגישות ושיפור טווח תנועה בצוואר. ההנחיות הטיפוליות וההפניה למקורות הספרותיים, מפורטים במאמר.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22703740

 

האם הומיאופתיה עשויה להקל על בעיות שינה בצעירים?

54 נשים וגברים צעירים אשר בעברם קשיי שינה תלויי-קפאין, נטלו תמציות הומיאופתיות המשפיעות על השינה (Coffea cruda או  Nux vomica). בקרב קבוצה זו הושוו שנת גלים איטיים  בשנת רע”מ באמצעות אא”ג, בין התמציות השונות ובין לקיחת פלסבו. מאפייני הגלים נמדדו טרום לקיחת התמצית, בזמן לקיחת בתמצית, והלילות לאחר לקיחת התמצית. ניתוח גלי השינה מראה מתאם ברור בין סוג התמצית הנלקחת וכיווני פעולתה.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22818237