ניוזלטר מחקרים עדכני והפעם, מחקרים מרתקים המעידים על חשיבות ויטמין D בהגנה מפני מחלות חורף, יעילות הדיקור בטיפול בארתריתיס של הברך, המלצות עדכניות להגבלת צריכת הסוכר בילדים, השפעת הדיקור על חולי COPD וסקירה עדכנית ורחבה על יעילות הדיקור בשלל מחלות ומצבים רפואיים. כמו תמיד, הסקירה נועדה להביא לידיעתכם את ה”שורה התחתונה” בעוד אם תרצו להעמיק, אתם מוזמנים להיכנס ללינק המקשר לכל מאמר ולהוריד אותו ברחבי הקמפוס. קריאה מהנה, ד”ר גיל ברזילי PhD
ניוזלטר מרץ – מחקרים עדכניים ברפואה משלימה

לקהילת ברושים – שלום,

אנחנו שמחים להביא אליכם סקירת מחקרים עדכנית שנעשית ע”י ד”ר גיל ברזילי.
קריאה מהנה ומועילה לכולם

שלכם,

עופר אפל

————————————————————

לאחר הפוגה של חודשיים, אנחנו חוזרים עם ניוזלטר מחקרים עדכני והפעם, מחקרים מרתקים המעידים על חשיבות ויטמין D  בהגנה מפני מחלות חורף, יעילות הדיקור בטיפול בארתריתיס של הברך, המלצות עדכניות להגבלת צריכת הסוכר בילדים, השפעת הדיקור על חולי COPD וסקירה עדכנית ורחבה על יעילות הדיקור בשלל מחלות ומצבים רפואיים.  כמו תמיד, הסקירה נועדה להביא לידיעתכם את ה”שורה התחתונה” בעוד אם תרצו להעמיק, אתם מוזמנים להיכנס ללינק המקשר לכל מאמר ולהוריד אותו ברחבי הקמפוס.

קריאה מהנה, ד”ר גיל ברזילי PhD

 

 

הוספת ויטמין D מונעת מחלות חורף

מחקר ענק מאנגליה שפורסם השבוע בעיתון היוקרתי British Medical Journal בדק את ההשפעה הכוללת של הוספת ויטמין D על הסיכון לחלות בזיהום חריף בדרכי הנשימה. המחקר כלל 25 מחקרים מבוקרים בהם נבדקו תוספי ויטמין D3 וויטמין D2 וכלל 11,132 משתתפים.
המחקר הראה שתוספים קבועים על בסיס יומי או שבועי של ויטמין D, הפחיתה משמעותית ובצורה מובהקת את הסיכון לחלות בדלקת בדרכי הנשימה. התוצאות גם הראו שההשפעות המגנות היו משמעותיות יותר בנשים עם רמות ויטמין D נמוכות בדם. בנוסף, לא מצא המחקר תופעות לוואי מיוחדות שאינן ידועות כבר.

למאמר המלא לחץ כאן >

 

יעילות הדיקור בטיפול באוסתאו-ארתריתיס של הברך

מחקר חדש מסין בחן את דרגות היעילות של דיקור-אלקטרו במספר נקודות דיקור שונות והשפעתו על חומרת הכאב בארתריתיס של הברך (KOA).

 132 מטופלים עם KOA חולקו על פי רמת החומרה על פי דירוג Kellgren. הם הוקצו לשלוש קבוצות טיפול:
1) שתי נקודות דיקור : ST35, EX-LE4
2) ארבע נקודות דיקור ST34, ST35, SP10, EX-LE5
3) שש נקודות דיקור ST34, ST35, ST36, SP9, SP10, EX-LE4
כל הקבוצות קיבלו שני טיפולים בשבוע למשך 30 דקות לאורך 5 שבועות.

התוצאות הראו שטיפול בדיקור עם אלקטרו הוריד משמעותית את רמות הכאב כפי שנמדד במדד VAS ואת חומרת המחלה, כפי שנמדד במדד WOMAC. התוצאות הראו שייתכן ודיקור מורחב יותר מעט יעיל יותר מדיקור ב-4 או 2 נקודות דיקור. בנוסף, המחקר הראה שככל שדרגת החומרה של המטופלים בתחילת המחקר גבוהה יותר (כלומר מחלה מתקדמת יותר), כך הדיקור יעיל פחות. יחד עם זאת, דיקור יכול לעזור יותר למטופלים רבים בדרגות קלות עד בינוניות.

למאמר המלא לחץ כאן >

 

המלצות עדכניות להגבלת הסוכר בילדים

נייר עמדה שפורסם על ידי איגוד הלב האמריקאי (AHA) במסגרתו פאנל מומחים סקר ודרג את איכות העדויות המחקריות העוסקות בהשפעת סוכרים מוספים (added sugar) על הבריאות הקרדיווסקולרית בקרב ילדים. בסקירת העדויות ישנה התייחסות ל-5 תחומים עיקריים: השפעה על לחץ הדם, פרופיל השומנים, תנגודת לאינסולין וסוכרת, כבד שומני לא אלכוהולי והשמנה.

החוקרים מסכמים כי ישנן עדויות מוצקות המצביעות על כך שצריכת סוכרים מוספים קשורה בעלייה בצריכה הקלורית, בהשמנה והשמנה בטנית ובעודף שומנים בדם ולכן מגבירה את הסיכון הקרדיווסקולרי. קשרים אלה נמצאו עבור רמת צריכה של סוכרים מוספים הנמוכה במידה משמעותית מהצריכה הנוכחית של ילדים בארה”ב. בהתבסס על נתוני סקר הבריאות האמריקאי, ילד אמריקאי טיפוסי צורך כמות גדולה פי 3 מהמומלץ של סוכר מוסף, כאשר אחד המקורות השכיחים הוא שתייה ממותקת.

בהתבסס על ממצאי הסקירה החוקרים ממליצים:
1) להגביל את הצריכה של משקאות ממותקים לעד 1 בשבוע.
2) להגביל את הצריכה של סוכרים מוספים לילדים בגילאי 2-18 לעד 25 גרם ליום (שווה ערך ל-100 קלוריות או 6 כפיות סוכר).
3) להימנע מצריכה של סוכרים מוספים בילדים מתחת לגיל שנתיים, כולל משקאות ממותקים.

החוקרים מסבירים כי עד גיל שנתיים ילדים צורכים כמות קלוריות נמוכה וחשוב להימנע ממזונות שאינם בעלי ערך תזונתי על מנת לא לפגוע בגדילה ובהתפתחות. מעבר לכך, העדפות טעם מתפתחות בגיל צעיר כך שהגבלת הסוכר עשויה לסייע בפיתוח העדפות למזונות בריאים יותר. המלצות אלה עומדות בקנה אחד עם ההנחיות התזונתיות של ארגוני הבריאות לפיהן הסוכר המוסף צריך להוות לא יותר מ-10% מסך הצריכה הקלורית.

המאמר מוגש בחסות “נטורופדיה – האנציקלופדיה לרפואה טבעית”.

למאמר המלא לחץ כאן >

 

דיקור משפיע בצורה חיובית ומשמעותית על חולים במחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD )

מחקר חדש מסין שכלל מספר מרכזים בדק את יעילות הדיקור בטיפול במחלת ריאות חסימתית כרונית: COPD.
72 מטופלים חולקו בצורה אקראית לקבל דיקור אמיתי או דמה 3 פעמים בשבוע למשך 8 שבועות.

שתי הקבוצות קיבלו טיפול דיקור במשך 30 דקות בנקודות: LU1, LU9, LI18, ST36, GB12, BL13, BL20 BL23, כאשר קבוצת הדמה קיבלה דיקור במחטים ללא חוד המדמים תחושה של דיקור אך לא חודרים את העור. התוצאות הראו שקוצר הנשימה במבחן ההליכה של 6 דקות (אחד המבחנים המקובלים בהערכת המצב של חולי COPD) השתפר משמעותית, כמו גם איכות החיים בקבוצת הדיקור האמיתי מול קבוצת הפלסבו.

למאמר המלא לחץ כאן >

 

פרויקט ה”דיקור מבוסס הוכחות רפואיות” מפרסם מאמר סקירה חשוב

פרויקט ה”דיקור מבוסס הוכחות רפואיות ומדעיות” של איגוד הרפואה הסינית האוסטרלי (AACMA) , אשר פרסם מאמר סקירה מעודכן וחשוב על יעילות הדיקור במחלות ומצבים רפואיים שונים. המאמר מדווח שעד היום נעשו למעלה מ-8000 מחקרים כפולי-סמיות ברפואה סינית בעולם.

תוצאות הסקירה מראות שיש הוכחות מסוימות ליעילות של דיקור ב-117 מחלות ותסמינים, מתוכם ב-8 ההוכחות חזקות ביותר ביניהן אלרגיה, אוסתאו-ארתריתיס של הברך, בחילות והקאות כתוצאה מכימותרפיה, כאב גב תחתון כרוני, בחילות והקאות שלאחר ניתוח, כאבי ראש כרוניים וכאב שלאחר ניתוח. ב-38 מצבים רפואיים התוצאות בינוניות עד טובות וב-71 התוצאות אינן חד משמעיות או טובות. בנוסף, הוכח שוב שדיקור שנעשה על ידי מטפלים מוסמכים בטוח ביותר. לא ניתן להגיד עוד שדיקור אינו יעיל או יעיל רק לכאבי שרירים. המאמר ניתן להורדה חינם בלינק המצורף.

למאמר המלא לחץ כאן >