קרניו סקראל cranio sacral therapy הנה טכניקת טיפול ייחודית המגיעה לידינו מעולם האוסטאופתיה. מטרתה לאזן, לווסת ולחזק את מערכת העצבים המרכזית הפארה סימפטטית באמצעות מגע קשוב, עדין ונוכח בעצמות הגולגולת, עצם העצה ורקמות חיבור שונות.
קרניו סקראל cranio sacral therapy הנה טכניקת טיפול ייחודית המגיעה לידינו מעולם האוסטאופתיה. מטרתה לאזן, לווסת ולחזק את מערכת העצבים המרכזית הפארה סימפטטית באמצעות מגע קשוב, עדין ונוכח בעצמות הגולגולת, עצם העצה ורקמות חיבור שונות.

פריצות דיסק L5-S1, הגבלות תנועה ומגרנות במבט קרניו סקראלי

רבות ניתן לכתוב על פריצות דיסק, הגבלות תנועה ומגרנות, אך הגורם המשותף לכולם, ברוב המקרים, הוא שרירים ורקמות חיבור מכווצוים באזור מסוים וכן באזורים מרוחקים. על השחרור של שרירים ורקמות חיבור אליו אמונה מערכת העצבים הפארה סימפטטית. כאן אנחנו כמטפלי קרניו סקראל נכנסים לתמונה.

בטיפול קרניו סקראל לאדם הסובל מפריצת דיסק L5-S1 לדוגמא, נטפל בטכניקת השחרור הנקראת בדיוק כך: שחרור L5-S1. ההקשבה למערכת העצבים המרכזית באזור זה והכיוון המעודן לשחרור יסייע לגוף לשחרר את השרירים המקיפים את עמוד השדרה, כמו גם את מפרקי ה-SI וכן לרווח בין החוליות. כדי להשלים את התמונה ההוליסטית אנו מבצעים את שחרור בסיס הגולגולת, המקום בו הגולגולת מתחברת לחוליות הצוואר. כך, במספר דקות של טיפול קשוב ומדויק נאפשר לכל עמוד השדרה להפחית עומס ולגשת לדרך חדשה ונעימה יותר.

בטיפול בכאבי ראש, מגרנות והגבלות תנועה בצוואר נעזר בטכניקות קרניו סקראליות נוספות. נשחרר את בסיס הגולגולת, ממנו יוצאים שלושה עצבים חשובים במיוחד: עצבי הגולגולת התשיעי, העשירי, שהנו עצב הואגוס – מעצבב פארה סימפטטי עיקרי לאיברים הפנימיים והעצב האחד עשר. כמו כן, מאזור זה מתנקזים 85% מהדם הזורם מהראש לגוף. כמו שניתן להבין, מתח שרירי ורקמות חיבור באזור זה משפיע קריטית על מצבים של כאבי ראש ומגרנות. בתוספת לשחרור בסיס הגולגולת נקשיב ונשחרר את עצמות הגולגולת: עצם המצח, עצמות הקודקוד, עצם היתד ועצמות הצדע. לקינוח נשחרר את L5-S1 בראייה של טיפול מערכתי כולל או נעבור לשחרור הלסת התחתונה – שחקן חשוב נוסף במצבים אלו. הכל לפי זמן הטיפול העומד לרשותנו והשילוב עם טכניקות טיפול נוספות.

אלה הן דוגמאות ממוקדות מהקליניקה לשילוב הטיפול הקרניאלי. ניתן לשלב באופן הרמוני את הטיפול הקרניו סקראלי כמטפלים בכל טכניקה אחרת- עיסוי רפואי וספורטאים, שיאצו, רפלקסולוגיה, טווינא, דיקור וכן פיזיוטרפיה.

להתדפק על דלת הריפוי, מבפנים

הטיפול בטכניקות מעולם הקרניו סקראל מאפשרות לנו להתדפק על דלת הריפוי מבפנים. ליצור קשר ישיר, קשוב, נוכח ומדויק עם ליבת הגוף הפיזי והרגשי שהנה מערכת העצבים המרכזית ובכך לייצר ללא כל מאמץ מיותר מצבי שחרור עמוקים במגוון רחב של מקרים קליניים למטופלים כרוניים ואקוטיים.

קרניו סקראל – קסם ייחודי של מגע קשוב

מערכת הקרניו סקראל מאופיינת במקצב פיזיולוגי מעודן הפועם בגוף כולו. היכולת ללמוד לחוש את מקצב הקרניו סקראל ולהעמיק ביכולת ההקשבה הן מתנה קלינית למטופלים ולנו כאחד. כמטפלים אנו מקבלים יכולות חישה מתקדמות במיוחד וקשר ישיר ומרתק עם ליבת ההוויה הפיזיולוגית. המטופלים שלנו מקבלים במתנה אפשרויות הקלה וריפוי חדשות.

קרניו סקראל בנימה אישית

הטיפול בשיטת קרניו סקראל הנו תבלין המשנה את טעם הארוחה כולה. בכל טיפול בקליניקה אני מקפיד לשלב לפחות מספר דקות של קרניו סקראל. בין אם להתחיל טיפול, להוסיף מהלכי טיפול קרניו סקראלי בשילוב עם טכניקות אוסטאופתיות רכות נוספות או לסיים טיפול עם טכניקה אחת ממערך שלם. ויסות מערכת העצבים המרכזית מייצר שקט, רוגע וסדר ברקמות הגוף. המטופלים חווים הקלה בכאב ולעיתים ריפוי, ובכך אני מרגיש שלם  שעשיתי כל שביכולתי לעזור.

אסף גופר – בעל ניסיון של 20 שנה, מטפל בקרניו סקראל מזה 18 שנה. את השכלתו רכש באומהה, נברסקה. מלמד קרניו סקראל ושיטות מתחום האוסטאופתיה הרכה. מדריך מוסמך לשיטת פלדנקרייז ולשיטת שלהב לליווי התפתחותי לתינוקות.

מחזור חדש של קורס קרניו-סקראל בהנחיית אסף גופר יחל ב26.3.19, למידע נוסף על הקורס >