בשיתוף

פרסומי מחקרים ומאמרים ברפואה משלימה – נובמבר 2011 –

האם מולטי ויטמינים משפיעים על לחץ ומצבי רוח בקרב גברים מבוגרים?

מחקר אקראי,כפול סמיות ב-50 נבדקים מבוגרים בריאים אשר קיבלו למשך 8 שבועות מולטי ויטמינים או פלסבו. קבוצת הטיפול הראתה שיפורים משמעותיים במצב הרוח- חרדה, דיכאון ואיכות חיים כללית, לעומת קבוצת הפלסבו. החוקרים ממליצים על פורמולות מולטיויטמינים לשיפור מצב הרוח.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22095836

 

האם יש מקום לפרוביוטיקה בילדים שלוקחים אנטיביוטיקה?

מאמר סקירה על מחקרים קליניים רנדומליים, מבוקרים. 15 מחקרים, מתוך 16, הראו כי ישנו שיפור ניכר בקרב קבוצת הילדים אשר קיבלה טיפול פרוביוטיקה לעומת קבוצת בקרה, או פלסבו.שכיחות השלשולים הייתה נמוכה יותר בקרב קבוצת הטיפול והשפעה מטיבה ניכרה בעיקר בקבוצות אשר קיבלו מינון גבוה של פרוביוטיקה.יש צורך במחקרים נוספים בכדי לקבוע אפקטיביות סוגים שונים של פרוביוטיקה ומינונים בטוחים לשימוש.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22071814

 

האם יש מקום למוקסה בטיפול בעצירות?

מחקר רנדומלי, מבוקר על השפעת מוקסה על 26 מטופלים הסובלים מעצירות. המטופלים טופלו 3 פעמים בשבוע, למשך 4 שבועות. החוקרים סיכמו שחל שיפור במספר היציאות בקרב המטופלים, אך ללא הבדל סטטיסטי בין קבוצת הביקורת לבין המטופלת. מחברי המאמר שיערו כי יתכן שההבדל בין המטופלים קשור לאפיון הסינדרום הסיני, ולכן הסיקו שיש לבצע את המחקר בקבוצת נבדקים גדולה יותר כדי להסיק מסקנות יותר מעשיות.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22132755

 

האם אקופנקטורה עוזרת לילדים הסובלים מאוטיזם?

מאמר סקירה הכולל 11 מחקרים רנדומלים, מבוקרים. רוב המחקרים לוקים בחסר מבחינת מתודיקה, אך רובם מראים כי אקופנקטורה בילדים אוטיסטים עוזרת בהקלה ושיפור המצב (יחד עם טיפולים קונבנציונליים או בפני עצמה).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22124580

 

האם אקופנקטורה יכולה להשפיע על  יובש בפה הנגרם מהקרנות?

מחקר אקראי, מבוקר על 86 חולי סרטן הלוע האפי אשר קיבלו טיפולי דיקור במקביל לטיפולי הקרנות.

כמות רוק, ושאלונים ייעודיים ליובש הועברו למטופלים. במטופלים בקבוצת האקופנקטורה נצפו תוצאות טובות יותר בתחושות היובש ואיכות חיים (כפי שנמדדו בשאלונים) וכמויות רוק גדולות יותר. ממצאים אלו נשארו גם 6 חודשים לאחר ההקרנות.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22072272

 

האם לקיחת ויטמין C מפחיתה את הסיכון לסרטן שד?

ניתוח מחקר עוקבה בבריטניה אשר תיעד יומני תזונה, הראה כי אין  קשר בין לקיחת ויטמין C ושכיחות סרטן שד. תוצאות אלו קיבלו חיזוקים מתוך 3 מחקרי עוקבה נוספים. לא נמצא קשר בין ויטמין C לבין סרטן שד, גם בקרב נשים בגיל הבלות.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22127331

 

מהן הסכנות והיתרונות התזונתיים באכילת ברוקלי?

מאמר המפרט את הידוע על תכונות מניעת סרטן של הברוקלי, כמו גם ממצאים לגבי יכולת שינוי גנטית של חומרים פעילים בברוקלי. במאמר נערכת השוואה כמותית בין התכונות המגנות של הברוקלי, לעומת המזיקות. מסקנת המאמר, כי בלקיחה מתונה של ברוקלי מעובד, גוברות התכונות המטיבות על הסיכון מתכונותיו השליליות. לגבי שאר צורות הלקיחה שלו (שילוב בתזונה,, לקיחה כתוסף וכו’) יש לבצע מחקרים נוספים.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21906651

 

האם שימוש בתוספי תזונה משפיע על  סיכון לסרטן העור?

בהשוואה  של 415 חולי סרטן עור ל- 415אנשים  בריאים נמצא כי בקרב משתמשי תמצית זרעי ענבים חל סיכון מופחת לסרטן העור הנבדק.  לא נמצא קשר בין ויטמיני A,C,D,E  ומולטי ויטמינים לבין סיכון ללקות בסרטן עור. במחקר זה לא נבדק משך הלקיחה של התוספים, או מינון הלקיחה.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21664718

 

האם יש קשר בין חסר בויטמין D, ומחלות לב?

במחקר עוקבה גדול עם 10899 נבדקים נמצא שמחסור בויטמין D היה מנבא עצמאי לגבי תמותה כללית. תוסף של ויטמין D היה קשור לסיכויי שרידות גבוהים יותר, בעיקר בקרב חולים בהם נצפה מחסור בויטמין זה.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22071212

 

הסכמה מדעת- ייעוץ לחולים ולהורים לגבי טיפולי רפואה משלימה ואלטרנטיבית

מאמר זה מציג את עמדת כותביו כי ישנה מחוייבות אתית של הרופא הקונבנציונלי להציג את מכלול הטיפולים הניתנים כיום להקל את סבלו של ילד החולה במחלה כרונית ו/או מסכנת חיים. המחברים מציינים שלאור התקדמות המחקר בתחומי הרפואה המשלימה, הימנעות מאזכור אופציות אלו להורה, מונעת מההורה ליצור החלטה מושכלת, מלאה, לגבי הטיפול בילדו.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=Informed%20consent%3A%20advising%20patients%20and%20parents%20about%20complementary%20and%20alternative%20medicine%20therapies.

 

האם לטיפול הומאופתי יש השפעה על סימפטומי גיל המעבר?

במחקר תצפיתי פרוספקטיבי, רב מרכזיהומיאופתיה נמצאה יעילה בהקלה על סימפטומי גיל המעבר- סימפטומים כמו גלי חום, הזעות לילה, חרדה, דיכאון, פלפיטציות, אינסומניה וכו’ השתפרו עם הטיפול ההומאופתי. רמת FSH בדם כמו גם HDL,LDL לא הושפעה מהטיפול ההומיאופתי. אך רמות כולסטרול כללי, טריגליצרידים, VLDL ירדו בקרב הנוטלות תמציות הומיאופתיות. המאמר מפרט את סוגי התמציות בשימוש שכיח בקרב נשים אלו.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Management%20of%20distress%20during%20climacteric%20years%20by%20homeopathic%20therapy

Call Now Button דילוג לתוכן