בשיתוף

פרסומי מחקרים ומאמרים מהעולם בתחום הרפואה המשלימה – אפריל 2012 –

מהו מקום המטפל המשלים בטיפול בחולי סרטן ערביים בישראל?
לשם יצירת מערכת טיפולית אינטגרטיבית,חוצת תרבויות ,נערכו ראיונות עם 27 מטפלים ברפואה משלימה ערביים בחיפה.  תוצאות הראיונות הראו כי המטפלים  שימשו כמתווכים בין החולה לבין הממסד הרפואי- הן בתרגום שפתי, ונתינת הסברים מפורטים על האבחנות והן בליווי התהליך הטיפולי באמצעים משלימים ובהפנייה לבדיקות נוספות.
מסקנת החוקרים כי יש חשיבות בהכרה במטפל כמתווך בין החולה לבין הרופא דבר היאפשר תקשורת טובה יותר ואפשרויות תמיכה נרחבות יותר.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22534661

 

האם שמנים ארומטיים מקלים על כאבי דיסמנוריאה?

מחקר אקראי, כפול סמיות על 48 מטופלות הסובלות מדיסמנוריאה ראשונית.  המטופלות חולקו לקבוצה המטופלת בקרם עם תערובת שמנים (הכוללת לבנדר, מיורן וקלארי סייג’) ולקבוצה המטופלת בקרם עם תערובת ריח סינטטית. כל המטופלות הונחו למרוח את הקרם יום-יום מסיום המחזור ועד לתחילתו של המחזור הבא. עוצמת הכאב ירדה משמעותית בקרב קבוצת הטיפול בשמנים כמו גם התקצרות משך זמן הכאב. המאמר מפרט את הרכיבים האנלגסטיים היוצרים אפקט זה בקרב הסובלות מדיסמנוריאה ראשונית.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22435409

 

האם אקופנקטורה יעילה בשיכוך התקפי מיגרנה?

מחקר רב מרכזי, אקראי, חד סמיות, מבוקר ב- 150 חולים הסובלים ממיגרנות. החולים, אשר חולקו לקבוצת טיפול ולקבוצת דיקור פלסבו, טופלו בזמן התקף אקוטי. טיפול תרופתי ניתן רק במידה והכאב לא שכך שעתיים לאחר הדיקור. עוצמת הכאב דווחה ע”י החולים, באמצעות סרגל כאבים סטנדרטי. תוצאות המחקר שיקפו כי הדיקור האמיתי שיכך כאב בצורה משמעותית וצמצם את כמות התרופות בשימוש.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22536889

 

האם אקופנקטורה יעילה כטיפול יחיד בדיכאון?

מחקר פתוח ב- 30 חולים הסובלים מדיכאון. החולים קיבלו טיפול משולב של דיקור מנואלי ואלקטרו-אקופנקטורה, למשך 5 שבועות בתדירות של פעם או פעמיים בשבוע (על פי בחירתם). עוצמת הדיכאון אשר נמדדה באמצעות שאלון המילטון, ירדה בשתי זרועות הטיפול (הן בקבוצה של פעם בשבוע, והן בפעמיים). רמת ההיענות לטיפול הייתה טובה יותר בקרב המטופלים פעם בשבוע. מסקנת החוקרים הינה כי לאור התוצאות החיוביות, יש לבצע מחקר נוסף בכמות מטופלים גדולה יותר ובמערך מחקרי מבוקר.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22521855

 

האם אקופנקטורה עוזרת לשיכוך חרדה בנשים העוברות הפרייה?

מחקר אקראי, מבוקר על 43 מטופלות העוברות תהליכי הפרייה. המטופלות טופלו בדיקור אמיתי או דיקור פלסבו, פעם בשבוע למשך 4 שבועות. רמת חרדה נמדדה באמצעות שאלון המילטון לחרדה ומדדי הקבוצה המטופלת בדיקור אמיתי, ירדו בצורה משמעותית. מסקנת החוקרים כי יש לשקול אקופנקטורה כטיפול תומך בהקלה על סימפטומים פסיכולוגיים בתהליך ההפרייה.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22499825

 

האם אקופנקטורה עוזרת לבחילה בעקבות טיפולי הקרנה?

מחקר אקראי, מבוקר ב 215 חולי סרטן אשר קיבלו טיפול קרינתי. החולים קיבלו דיקור אמיתי או דיקור פלסבו פעמיים עד שלוש בשבוע. יומן דיווח בחילות מולא ע”י החולים בכל יום, במשך כל תקופת ההקרנה. חלו שיפורים בעוצמת בחילות, כאבים, מצב רוח ושינה. שיפורים אלו נצפו הן בקבוצת הדיקור האמיתית, והן בפלסבו.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21948812

 

האם עיסוי צ’י קונג עוזר לתפקודים מוטוריים בילדים הסובלים משיתוק מוחין ותסמונת דאון?

מחקר אקראי, מבוקר ב- 28 ילדים צעירים (קטנים מ4  שנים) הסובלים מעיכוב התפתחותי ובעיות מוטוריות (הן היפרטוניה והן היפוטוניה). חל שיפור משמעותי במצב הקבוצה המטופלת בעיסוי צ’י קונג, לאחר 5 חודשים של טיפול. נצפתה התמדה בשיפורים  גם 10 חודשים מתחילת המחקר.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22549600

 

האם עיסוי ארומתרפי מקל על סימפטומי גיל המעבר?

מחקר אקראי, מבוקר ב 90 נשים הסובלות מסימפטומי גיל המעבר, וחולקו לשלוש קבוצות- טיפול אמיתי. פלסבו ובקרה. טיפולי העיסוי בוצעו פעמיים בשבוע למשך 4 שבועות. קבוצת הפלסבו קיבלה עיסוי ללא שמן וקבוצת הבקרה לא קיבלה טיפול כלל. כל המשתתפות דיווחו על עוצמת ותדירות סימפטומים השונים שלהן. חל שיפור הן בקבוצת העיסוי והן בקבוצת העיסוי הארומטי. שיפור משמעותי רב יותר חל בקבוצת העיסוי הארומטי.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22549173

 

האם עיסוי עוזר לשיפור קצב לב בפגים?

מחקר מבוקר, אקראי על 37 פגים (שבוע 29-32) אשר חולקו לקבוצת עיסוי לעומת בקרה. קבוצת העיסוי קיבלה עיסויים פעמיים ביום למשך 4 שבועות. קצב לב הפגים השתפר משמעותית, רק בקרב הקבוצה המטופלת. שיפור משמעותי יותר חל בקרב פגים זכרים.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22538325

 

Call Now Button דילוג לתוכן