בשיתוף

פרסומי מחקרים ומאמרים מהעולם בתחום הרפואה המשלימה – ספטמבר 2011 –

מה עדיף להורדת רמות LDL: מזונות מורידי כולסטרול או דיאטה דלת שומן?

מחקר חדש בחן את השפעת דיאטת פורטפוליו הכוללת מזונות מפחיתי כולסטרול על ליפידים בהיפרליפידמיה. במחקר השוו החוקרים את יעילות דיאטת מזונות מפחיתי כולסטרול לעומת דיאטה דלת שומן מסורתית, בהפחתת כולסטרול LDL בקרב 351 מטופלים הסובלים מהיפרליפידמיה.
לאחר שישה חודשים נמצא כי בשתי הקבוצות שקיבלו ייעוץ בנושא דיאטת מזונות מפחיתי כולסטרול הייתה ירידה של 13.1% בכולסטרול LDL, בהשוואה ל-3% בקבוצה שהקפידה על דיאטה דלת שומן.

http://jama.ama-assn.org/content/306/8/831.full

האם יוגה וטיפול בריקוד יעילות בטיפול פליאטיבי?

המחקר נערך על 18 חולים שונים הסובלים ממגוון של כאבים ותסמינים (רובם בשל סרטן). לאחר 6 שבועות של טיפולי יוגה, ריקוד או שילוב של שניהם, דיווחו המטופלים הקלה משמעותית בתחומי הנפשיים והפיזיים. בקבוצת היוגה נצפה שיפור איכות חיים המשמעותי גם קלינית.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21880079

האם טיפולי רפואה משלימה עוזרים לכאבי פיבῨん䣞צאלגיה?

מאמר סקירה זה מסכם 60 מחקרים בתחומים השונים של רפואה משלימה לבדיקת יעילותם בטיפול בכאבי פיברומיאלגיה. ישנם מספר טיפולים של הרפואה המשלימה המראים תוצאות ראשוניות מבטיחות, אך נראה כי היעילות ביותר הן טכניקות של גוף-נפש ובאלנאותראפיה (מים בשילוב עיסוי).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21875523

האם רפואה משלימה יעילה בבצקות לימפתיות לאחר סרטן שד או סרטנים גניקולוגיים?

במחקר זה נשלחו שאלונים לכ-247 חולות פוטנציאליות בבצקות לימפתיות עקב סרטן. כמחציתן השתמשו בטיפולי רפואה משלימה. כ-27 שיטות שונות תועדו ודיווחי הנשים העידו על רמת שביעות רצון גבוהה לגבי יעילות הטיפולים על מצבן הרפואי.

 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21875352

האם צמח המאקה עוזר לתסמיני גיל הבלות?

סקירה של כל המחקרים הקליניים האקראיים שבוצעו עד ליוני 2011. כל המחקרים הראו יעילות צמח המאקה (Lepidium meyenii ) בטיפול בתסמיני גיל הבלות. יש צורך במחקרים נוספים הבודקים את בטיחות הצמח, כמו גם מחקרים המבוססים על כמות גדולה יותר של מטופלים

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21840656

האם טיפול בצמחי מרפא ובוויטמינים עוזר לחולי סרטן ריאות?

המחקר עקב אחר 239 חולי סרטן ריאות בארה”ב, למשך 10 שנים. שימוש ממושך בצמחי מרפא ממזרח אסיה בשילוב ויטמינים הגביר את כמות השורדים מסרטן ריאות לעומת חולים אשר קיבלו טיפול קונבנציונלי בלבד. תמותה בקרב חולים המאובחנים במחלה מתקדמת ומפושטת ירדה בכ 72%-83%, ותמותה בקרב חולים המאובחנים בשלבים מוקדמים ירדה אף היא 46%-69%.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21824893

האם רפואה משלימה יעילה בטיפול ראומטואיד ארטריטיס?

מאמר סקירה של 18 מחקרים מהבודקים יעילות תחומים שונים של הרפואה בחולי שגרון. ישנן עדויות ראשוניות כי הטיפול בשמן בוראז’ (borage seed oil) ובצמח Tripterygium wilfordii הינן שיטות טיפול יעילות.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21652584

האם דמיון מודרך עוזר לכאבי שריר-שלד?

בסקירה של 9 מחקרים אקראיים אשר נערכו לבדיקת יעילות דמיון מודרך בחולים עם כאבי שריר-שלד, בשלל מיקומים אנטומיים. ב- 8 מחקרים נצפו שיפורים משמעותיים בעוצמת הכאבים. מסקנת הסוקרים כי למרות הכמות הקטנה של מחקרים וחולים ישנן תוצאות ראשוניות מעודדות מאוד לגבי יעילות דמיון מודרך.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21430523

האם דיקור מינימלי עוזר לכאבי קוליק בפעוטות?

מחקר דיקור זה נערך על 913 פעוטות בגיל ממוצע של 5.4 שבועות. מערך הדיקור כלל דיקור בנקודת LI4 למשך 10-20 שניות, בכל יום, למשך 6 ימים. דיווח ההורים הראה כי הכאב שכך בכ-76% מהפעוטות, וחלה סדירות ביציאות, ובתחושת בטן נפוחה.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21835014

האם דיקור עוזר לסימפטומים גסטרואנטרולוגיים בקרב חולי איידס?

מחקר מבוקר, אקראי נערך על 160 חולים ונשאי HIV המקבלים טיפול קונבנציונלי(HAART). טיפולי דיקור והרפייה (אמיתיים אן פלסבו) ניתנו פעמיים בשבוע למשך 4 שבועות ואבי פעם בשבוע ל-4 שבועות נוספים. הטיפול המשולב האמיתי (דיקור+הרפיה) שיפר בחילות ושלשולים בקרב המטופלים.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21705396  

Call Now Button דילוג לתוכן