בשיתוף

פרסומי מחקרים ברפואה משלימה – ספטמבר 2011 –

האם יוגה יעילה בשיכוך כאב?

סקירה מקפה של 10 מחקרים קליניים אקראים. תשעה מתוכם הראטו כי יוגה יעילה בהורדת עוצמת הכאב לעומת מגוון טיפולים אחר- טיפולים קונבנציונליים, טיפולי מגע וכו’.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21944658

 

האם תרגילי נשימה יעילים בשינוי תפיסת הכאב, פעילות אוטונומית ומצבי רוח?

במחקר זה נבדקה השפעת תרגילי נשימה איטית ועמוקה על 16 נבדקים בריאים. נבדקה שיטת נשימה קלאסית המערבת טכניקות רגיעה לעומת תרגילי נשימה הדורשים ריכוז גבוה. סף הכאב לחום ולקור השתנה רק בקרב הקבוצה המבצעת תרגילי נשימה הכוללים רגיעה. ירידה משמעותית בפעילות הסימפטטית נצפתה גם היא רק בקרב קבוצה זו. שתי שיטות התרגול הראו ירידה בעוצמת רגשות שליליים.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21939499

 

האם הפחתת עקה משפרת איכות חיים בקרב חולות בסרטן שד ממוקד?

במחקר קליני מבוקר זה נבדקה השפעת טכניקות רגיעה על איכות חיי 163 נשים המאובחנות כחולות סרטן שד ממוקד.המחקר בוצע למשך 8 שבועות והתוצאות הושוו לקבוצה אשר קיבלה הדרכה תזונתית, וקבוצה נוספת אשר קיבלה טיפול תומך סטנדרטי. בדיקות מעקב בוצעו 4 חודשים לאחר סיום הטיפול, שנה לאחר הסיום ושנתיים לאחריו. טכניקות הרגיעה שיפרו את איכות חיי המטופלות, ואת יכולת ההתמודדות עם המחלה. חומרת דכאון, חרדה, ועוינות ירדה לאורך כל תקופת המעקב. תוצאות אלו היו מובהקות, לעומת קבוצות הביקורת ונשארו עקביים לאורך כל תקופת המעקב.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21901389

 

האם השימוש בנוגדי חמצון לאחר אבחון בסרטן שד משפר אחוזי תמותה?

מחקר עוקבה כשנתיים לאחר אבחון סרטן שד ממוקד ב-2264 נשים. 81% מהנשים דיווח על שימוש באנטיאוקסינטים. שימוש בויטמין C ובויטמין   E נמצא כקשור לסיכון מופחת ללקות שוב בסרטן שד. ויטמין E נמצא קשור לסיכון מופחת לתמותה. שימוש מוגבר בקרוטנואידים נמצא כקשור לתמותה מוגברת כללית ותמותה מסרטן שד ספציפית. מסקנת החוקרים הינה כי יש חשיבות לסוג האנטיאוקסידנט בשימוש, לאחר אבחנת סרטן שד.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21953120

 

האם תוספי תזונה מגבירים חילוף חומרים של שומנים?

מאמר סקירה על תוספי התזונה השכיחים ביותר בשימוש לשיפור חילוף חומרים. המאמר מסכם כי לקפאין ולתה ירוק יש כיום הוכחות מוצקות לכך שהם יעילים בהאצת חילוף חומרים. לגבי תוספים אחרים, ישנן תוצאות ראשוניות מבטיחות, אך יש צורך במחקרים נוספים.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21951331

 

האם צריכת פיטואסטרוגנים ממזון ומתוספים קשורה להגברת סיכון ללקות בסרטן שחלות?

מחקר אפידימיולוגי המבוסס על אוכלוסיה אמריקאית. נבדקה צריכה של  סה”כ פיטואסטוגנים כמו גם ,coumestrol  lignans ואיזופלבנואידים. בהשוואה בין אוכלוסיה בריאה לבין אוכלוסיה חולה בקרצינומה אפיתליאלית של השחלות, לא נמצא קשר בין צריכת פיטואסטרוגנים לבין סיכון ללקות בסרטן.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21943063

 

האם צריכת ויטמין D וסידן משפיעה על תחלואה?

ניתוח תוצאות ממחקר מבוקר, סמוי שבוצע על 36,282  נשים בגיל הבלות אשר קיבלו תוסף משולב של סידן וויטמין D. בקרב 43% מהנשים אשר לא לקחו תוספים של סידן או ויטמין  Dבאופן עצמאי לפני תחילת המחקר, התוסף המשולב שניתן במחקר צמצם את הסיכון לכל סוגי הסרטן, ולסרטן שד בפרט ב 14-20%.לא חל שינוי ברמת הסיכון לשברים או לתמותה כללית. נשים אשר לקחו תוספים לפני תחילת המחקר, התוסף המשולב לא שינה את רמת הסיכון שלהן.

מסקנת החוקרים הינה כי חשוב לשקול את ההשפעות של התוספים הללו על מחלות שאינן קשורות למע’ השלד בטרם ייעוץ ללקיחתם, מכיוון ששם נעוצה השפעתם המירבית.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21880848

 

האם צריכת מזון עשיר בסיבים, ובפיטואסטוגנים קשור לשרידות סרטן שד בנשים בגיל הבלות?

במחקר זה נערך שאלון מעקב אחר 2653 נשים בגיל הבלות שאובחנו כחולות סרטן שד בשנים 2001-2005. צריכה משוערת גבוהה של פיטואסטרוגנים (enterodiol, enterolactone ) נמצאה כקשורה לאחוזי תמותה נמוכים יותר. צריכה של סיבים נמצאה גם היא כקשורה לאחוזי תמותה נמוכים יותר. יתכן ורצוי להגביר את צריכת הפיטואסטרוגנים הללו, לשם הגברת סיכויי שרידות.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21915130

 

האם טיפולי ביופידבק עוזרים לעייפות ולרמות קורטיזול בשורדי סרטן שד?

מחקר מבוקר, סמוי ואקראי הבדק את השפעת טיפולי ביופידבק במשך 4 שבועות על 76 נשים אשר סיימו טיפולי סרטן שד. ביופידבק הוריד בצורה משמעותית את עוצמת העייפות, כמו גם את רמות הקורטיזול. טיפולי הפלסבו, כמו טיפולי הביופיבק, הורידו את עוצמת העייפות אך לא שינו את רמות הקורטיזול. אמונת המטופל במהות הטיפול אותו קיבל השפיעה על איכות החיים אך לא על עוצמת העייפות או רמות הקורטיזול.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21823103

 

האם טיפולי ארומתרפיה עוזרים לכאבי מחזור בקרב נערות תיכון?

במחקר מבוקר נבדקה השפעת הארומתרפיה על 55 נערות קוריאניות, בגילאי תיכון. עיסוי ארומתי בוצע למחציתן ונעשה שימוש בשמני גרניום, ג’ינג’ר, קינמון,מיורן ומרווה מרושתת על בסיס שמן שקדים.

עוצמת הכאב אשר נמדדה 24 שעות לאחר הטיפול הייתה נמוכה משמעותית בקרב המטופלות בעיסוי ארומתי לעומת קבוצת הביקורת (שימוש במשכך כאבים). יש צורך במחקרים נוספים אשר יבדקו האם ההשפעה הינה בשל העיסוי, השמנים או השילוב בין השניים.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21949670

Call Now Button דילוג לתוכן