בשיתוף

ניוזלטר מאי מחקרים עדכניים ברפואה משלימה

החודש בניוזלטר, מחקרים מרתקים הקשורים לטיפול בכאבי מחזור, יעילות הדיקור בהורדת הסיכון למחלת לב כלילית בחולי פיברומיאלגיה, השפעות שונות לשיטות טיפול שונות באותה נקודת דיקור, היתרונות הבריאותיים של תבלינים בטיפול בסרטן ומה צריך לעשות כשרוצים לרדת במשקל. כמו תמיד, הסקירה נועדה להביא לידיעתכם את ה”שורה התחתונה” בעוד אם תרצו להעמיק, אתם מוזמנים להיכנס ללינק המקשר לכל מאמר ולהוריד אותו ברחבי הקמפוס.הקמפוס. קריאה מהנה, ד”ר גיל ברזילי PhD.

ניוזלטר מאי
לרדת במשקל

רוצים לרדת במשקל? תורידו את הדיאט מהדיאטה

מחקר קליני מבוקר שנועד לבדוק מהי ההשפעה של החלפת משקאות דיאט במים על הירידה במשקל בקרב נשים עם סוכרת סוג 2.
במחקר השתתפו 81 חולות סוכרת סוג 2 עם עודף משקל או שמנות (obesity) אשר צורכות משקאות דיאט כחלק מהתפריט הקבוע. כמחצית מהמשתתפות התבקשו להחליף את משקאות הדיאט במים והמחצית השנייה התבקשה להמשיך ולצרוך משקאות דיאט 5 פעמים בשבוע לאחר ארוחת הצהריים למשך כל תקופת ההשתתפות בתכנית ההרזיה בת 24 השבועות.
בקבוצת הנשים שהחליפו את משקאות הדיאט במים נמצאה ירידה גדולה יותר במשקל (ירידה של 6.40 לעומת 5.25 ק”ג, p=0.006), וכן ירידה ב-BMI, ברמת הסוכר בצום ולאחר הארוחה וברמות האינסולין. לא נמצאה השפעה להחלפת משקאות דיאט על היקף המותניים, פרופיל השומנים ורמת ההמוגלובין המסוכרר. 

המאמר מוגש בחסות “נטורופדיה – האנציקלופדיה לרפואה טבעית”.

למאמר המלא לחץ כאן >

דיסמנוריאה

מוקסה או ניורופן בטיפול בכאבי מחזור (דיסמנוריאה)?

כאב במהלך המחזור (דיסמנוריאה ראשונית) נפוצה בקרב מתבגרות ונשים. הסימפטומים בד”כ כוללים  כאב עמום או פועם בבטן, התכווצויות בבטן התחתונה, כאבי גב, הקאות, בחילה, שלשולים, עייפות, חום, כאבי ראש, נדודי שינה וכו’.
מחקר חדש מסין, פרגמטי ואקראי, כלל 152 מטופלות שנחלקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת טופלה בתרופה קונבנציונלית (ניורופן) והקבוצה השנייה טופלה במוקסה מעל נקודות CV4, CV8 ו-SP6, במשך כ-10-15 דקות כל יום 7 ימים לפני קבלת המחזור ובמשך 3 חודשים.
תוצאות המחקר הראו כי עוצמת כאבי המחזור ירדה משמעותית מכ-6 בסולם VAS ל.2.5 בשתי קבוצות הטיפול והפחתת הכאב לא הייתה שונה משמעותית בין שתי הקבוצות (P = 0.76). לאחר 3 חודשי טיפול, היעילות של המוקסה החלה להיות משמעותית יותר וטובה מזו של התרופה. בנוסף, רמות הסרום של חלבונים מתווכים כאב כגון PGF2α, OT, vWF, β-EP, PGE2, השתפרו משמעותית לאחר טיפול בשתי הקבוצות. לא דווח על תופעות לוואי במחקר זה.

למאמר המלא לחץ כאן >

נקודת דיקור

אותה נקודת דיקור, השפעה שונה

נקודת הדיקור BL15) Xin Shu) משמשת לטיפול בבעיות הקשורות ללב. מחקר מרתק חדש מקוריאה השווה את ההשפעות של דיקור רגיל (“ידני”), דיקור לייזר, וגירוי בעזרת שדה אלקטרומגנטי (PEMF) על מערכת העצבים האוטונומית, כפי שמתבטא בהשתנות קצב הלב (Heart Rate Variability). 
56 מתנדבים חולקו ל-4 קבוצות (1) ללא סטימולציה (2) דיקור רגיל (3) דיקור לייזר (4) גירוי אלקטרומגנטי מקומי. הטיפול בקבוצות 2-4 היה אך ורק בנקודת BL15. קצב הלב נמדד בעזרת ECG.
תוצאות המחקר הראו שבעוד דיקור רגיל וגירוי בעזרת שדה אלקטרומגנטי בנקודה BL15 שיפעלו את המערכת הפרה-סימפתטית, טיפול בלייזר השפיע יותר על המערכת הסימפתטית.

למאמר המלא לחץ כאן >

תבלינים

גם תבלינים יכולים למנוע או לטפל במחלת הסרטן

תבלינים שימשו באופן נרחב כמזון וכתרופות עממיות במשך אלפי שנים. מאמר חדש מסין סקר מחקרים רבים שנעשו לאורך שנים בבני אדם או חיות אשר תיעדו פעילות נוגדת החמצון, אנטי דלקתית ועוד של תבלינים והקשר של פעילות זו במניעה וטיפול של מספר סוגי סרטן, לרבות סרטן ריאות, כבד, שד, קיבה, צוואר הרחם וסרטן הערמונית. 
התבלינים אשר בלטו בסקירת המחקרים כללו: כורכום (Curcuma longa), כמון שחור (Nigella sativa), ג’ינג’ר (Zingiber officinale), שום (Allium sativum), זעפרן (Crocus sativus), פלפל שחור (Piper nigrum) וצ’ילי (Capsicum annum). כל אלה מכילים חומרים פעילים כמו כורכומין, קוינון, פיפרין וקפסיצין אשר מנגנוניהם כוללים גרימת מוות של תאים סרטניים (אפופטוזיס), עיכוב התפשטות או הגירה של הגידולים לאזורים אחרים ועוד. הרשימה המלאה כולל ההשפעה שלהם ומנגנון הפעולה דרכם עובדים מפורטת במאמר.

למאמר המלא לחץ כאן >

דיקור

 דיקור מוריד את הסיכון למחלות לב בחולים הסובלים מפיברומילגיה (דאבת)

חולים הסובלים מפיברומיאלגיה הם בעלי סיכוי כפול לפתח מחלת לב כלילית (Coronary Heart Disease) לעומת האוכלוסייה הרגילה. מחקר שפורסם החודש בטאיוואן נעזר במאגר הנתונים הלאומי ועקב אחרי חולים עם פיברומיאלגיה בין השנים 2000-2010 אשר קיבלו טיפול בדיקור, החל מהאבחון הראשוני שלהם ובהשוואה לקבוצה דומה שלא קיבלה דיקור. 
58,899 מטופלים אשר סבלו מפיברומיאלגיה נכללו בכל קבוצה. תוצאות המעקב הראו שבמהלך תקופת המעקב 4,389 מטופלים בקבוצת הדיקור ו-8,133 חולים בקבוצה ללא דיקור חוו התקף לב (HR=0.43, כלומר סיכון מופחת ב-57%). נרשמה השפעה חיובית של דיקור על מחלת לב כלילית, ללא תלות בגיל, מין, מחלות נוספות או שימוש בתרופות מסוג סטטינים.

למאמר המלא לחץ כאן >

קמפוס ברושים לוגו
Call Now Button דילוג לתוכן