בשיתוף

כשהלב מבקש לטפל – ראיון עם תמרה כהן, מטפלת בביוסינתזה – פסיכותרפיה גופנית

אפשר לומר שגדלתי עם התשוקה לטפל. מאז שאני זוכרת את עצמי רציתי לטפל באנשים. מגיל מאוד צעיר שימשתי “האוזן הקשבת” ו-”הכתף התומכת” לקרובים לי. עם השנים, חיפשתי את תחום הטיפול המדויק שייתן מענה עבורי לרצון לעשות שינוי והבדל בחיים של אנשים אחרים באופן שיאפשר קשר מזין ומועיל למטופל ולי כמטפלת….

ראיון עם תמרה כהן, מטפלת בביוסינתזה – פסיכותרפיה גופנית

איך הגעת לביוסינתזה – פסיכותרפיה גופנית
אפשר לומר שגדלתי עם התשוקה לטפל. מאז שאני זוכרת את עצמי רציתי לטפל באנשים. מגיל מאוד צעיר שימשתי “האוזן הקשבת” ו-”הכתף התומכת” לקרובים לי. עם השנים, חיפשתי את תחום הטיפול המדויק שייתן מענה עבורי לרצון לעשות שינוי והבדל בחיים של אנשים אחרים באופן שיאפשר קשר מזין ומועיל למטופל ולי כמטפלת.

מה גרם לך לבחור דוקא בביוסינתזה?
אחרי תואר במדעי החברה, הבנתי שבאקדמיה חסר לי משהו. בדיעבד אני מבינה שהיו חסרים לי חום אנושי ואינטימיות, שלטעמי, מהותיים לטיפול רגשי ונפשי. התחלתי לחפש שיטות טיפול שתתאמנה לי, וכך הגעתי לביוסינתזה. הגעתי ליום פתוח בקמפוס ברושים לשמוע על השיטה ועל הלימודים, פגשתי מורים מעוררי השראה ועברתי התנסות אישית שבה חוויתי בדיוק את הקירבה והקשר המהותי אותם חיפשתי.

מה זה פסיכותרפיה גופנית בשיטת ביוסינתזה? נסי להסביר למרות שזה מורכב. אפילו בדוגמה.
זה באמת מורכב. אפשר לומר הרבה דברים על ביוסינתזה, ולנסות להסביר ארוכות. אך הדבר המשמעותי ביותר בעיני, הוא הקשר שנוצר בין המטופל למטפל באמצעות מגוון הכלים שעומדים לרשותנו. כמטפלת, יש לי את הבחירה להתאים את עצמי למטופל ולאיזור הנוחות שלו, לקצב, לדרך שלו. יש מטופלים שצורת התקשורת המתאימה להם היא שיחה. יש אחרים, שמתקשים לתאר רגשות וקל להם יותר, לתאר תחושות ודימויים. למעשה, עומדים לרשותי כמה וכמה כלים דרכם ניתן להגיע ביחד עם המטופל פנימה ולעומק בדרך שהוא הכי מתחבר אליה: שיחה, ציור, מגע, דמיון, תנועה, מדיטציה, עבודת נשימה ועוד.

מה שקורה ביני לבין מטופל, התקשורת וסוג הקשר הנוצר, משליך על התנהלות המטופל בחייו הפרטיים ולהיפך. מכאן, שאם המטופל הצליח לקיים קשר בריא ומודע לחוזקות ולחולשות שלו, ואם מתאפשר לו להתנהל בחייו מתוך חיבור בחירה ומודעות, הרי שמבחינתי זהו תהליך טיפולי מוצלח.

למה החלטת להתמקד בטיפול בנשים באיזור גיל ה 30?
באופן טבעי, כאשה בשנות ה- 30 וכאם – אלו נושאים הקרובים אלי. העשור הרביעי בחייהן של נשים, טומן בחובו שינויים ומעברים גדולים כמו: זוגיות , הורות, משפחה ושינוי קריירה. כל אלו מציפים אצל נשים תהיות ושאלות ומעוררים צורך לבדוק בחירות שונות במסע החיים. כל הנקודות הללו מביאות נשים לשאול – איפה אני היום? מה רציתי להיות? לאן אני רוצה להגיע? ובנקודה הזו אני נכנסת לתמונה ומלווה בקשר טיפולי תומך – אני מחברת ועוזרת למטופלת להגיע למצב בו החיים לא “פשוט קורים”, אלא מתנהלים במודעות ומתוך בחירה, ובחיבור עמוק לנשמה ולתשוקות הישנות שאולי התרחקו עם השנים.

מה מייחד את הביוסינתזה מגישות טיפוליות אחרות כגון טיפול פסיכולוגי?
אני חושבת שמהות השוני בין פסיכולוגיה קונבנציונאלית וביוסינתזה היא ההתייחסות לגוף והעבודה עם הגוף. בביוסינתזה אנחנו אומרים שאי אפשר להתעלם מהגוף, ומהעובדה שהגוף שלנו מגיב לכל מה שקורה לנו. הוא כמו רדאר לפעמים למצבים נפשיים, או מפה שמאפשרת התבוננות שהיא מעבר למה שניתן לתאר או לנתח במילים.

אני מאמינה שכשאני כמטפלת מתיחסת גם לגוף כמשתתף בטיפול ונותנת לו מקום לביטוי ואפשרות להסתכלות פנימה
דרכו – מגלים דרכים נוספות ועמוקות לריפוי פנימי וגופני. בנוסף, חשוב להוסיף ולהזכיר שהגוף שלנו זוכר הכל. זוכר טראומות וחוויות נעימות. הגוף שלנו לומד ומפנים מה עובד ומה לא – והביוסינתזה מתיחסת לזה, נעזרת בזה ויוצרת גם במקומות האלה שינוי – תנועה חדשה בין אם פיזית או רגשית שבהכרח משפיעה על כל מעגלי החיים של המטופל/ת.

אני רואה תהליכים מדהימים אצל המטופלות שלי – חלקן מוצאות זוגיות אחרי שהתייאשו, אחרות לומדות לנוח ולעצור ולשנות
קצב אחרי שהבינו שהן “רצות” מהר מדי כבר שנים. בכל התהליכים האלה אני רואה איך אותן נשים לוקחות את המושכות על החיים שלהן ועושות החלטות ממקום מודע ומחובר. אני אסירת תודה על הזכות לעסוק בזה ולגרום לשינוי מהותי בחייהן של נשים.

תמרה כהן | נשים שלושים | מלווה אותך במסע לעצמך ובחירת הדרך בחיים | בוגרת מחזור 2 של ביוסינתזה בקמפוס ברושים.

לעמוד הפייסבוק של תמרה לחץ כאן>

Call Now Button דילוג לתוכן