בשיתוף

השנה של הרפואה האינטגרטיבית היא גם השנה של קמפוס ברושים

אחד המקצועות היותר חמים של 2015 : מטפלים ברפואה אינטגרטיבית. כן, בנקודה המחברת באופן הטבעי ביותר בין רפואה משלימה לרפואה מערבית, פגשנו את הסטודנטים של קמפוס ברושים. שמענו על חוויה לימודית מיוחדת במינה, על מוסד מקצועי שהמילה פשרה זרה לו ויודע גם לטפח ולשמר אווירה משפחתית וקסומה באמת. ומה קורה בחיים שאחרי הקמפוס? רשות הדיבור לקורות החיים של בוגרי הקמפוס: הצלחה. הנה הוכחה: 2015 כבר נרשמת כשנת השיא של המוסד הוותיק והמוכר, שמכשיר יותר ויותר סטודנטים שהופכים למטפלים הטובים והמבוקשים בתחום.

הכותרת: הרפואה המשלימה ממשיכה לצבור תאוצה ויותר ויותר אנשים מוצאים בה פיתרון לבעיות בגוף ונפש. הצד השני של הביקוש הגובר: יותר ויותר סטודנטים בוחרים לבסס קריירה נחשקת כמטפלים בתחום, במיקוד אחד ברור: תפיסת הרפואה האינטגרטיבית. תרגום מהיר: שילוב בין רפואה משלימה עם פרקים נרחבים מעולם הרפואה המערבית. בשנים האחרונות הלכה והתבססה כתובת אחת שהפכה לחממה מבוקשת לדור מטפלים חדש. השם: קמפוס ברושים, שכבר ביסס את מעמדו כמוסד מוביל ומוכר המכשיר סטודנטים בדיסציפלינת הרפואה האינטגרטיבית, כאשר השנה נרשמו שיאים חדשים במספר המתעניינים ומכאן בכמות הנרשמים והסטודנטים בפועל לקמפוס המבוקש. אז איך הפך קמפוס ברושים ל”בית” מועדף ללימודי הרפואה המשלימה, האינטגרטיבית? מה מעודד יותר ויותר סטודנטים לבחור ללמוד דווקא בברושים ומה תרם לקמפוס המבוקש לטפס לשנת השיא שלו? בשיחות עם הסטודנטים, מתגלה סוד הקסם.

קול הסטודנטים
אלון פרטר, צעיר תל אביבי בן 26, סטודנט שנה ג ‘לרפואה סינית, מספר על חיבור טבעי לרפואה האינטגרטיבית: “אבי כירופרקט. הוא מנהל מרפאה עם צוות גדול של מטפלים מהרפואה המשלימה, כך שאצלי זה ממש בא מהבית”.  לעומת פרטר ,הסטודנטית מיקה לכיש פגשה ברפואה המשלימה ממש במקרה: “לא הכרתי את התחום בשום צורה .התעניינתי בקורס קצר בעיסוי והגעתי בעקבות המלצה לברושים. סיפרו לי על מסלול הרפואה הסינית ושיאצו, נדלקתי על הרעיון. משהו בלב אמר לי שזה המקום בשבילי. קמפוס ברושים הוקם לפני כ-12 שנים כחלק מעמותה הפועלת ללא מטרות רווח. המטרה ברורה: להכשיר מטפלים מיומנים במקצועות הרפואה המשלימה.

הקמפוס הירוק שממוקם בקריית אוניברסיטת תל אביב והינו חלק מהמועדון לספורט באוניברסיטה, מציע מענה מקצועי ואיכותי במיוחד למבקשים לרכוש מקצוע חדש לחיים. המגמות המובילות והמבוקשות: רפואה סינית ונטורופתיה.

נעמי סיגמן: “עברתי שני הריונות תוך כדי הלימודים. בברושים מסתכלים על כל סטודנט כאינדיבידואל, לא עשו לי הנחות במובן המקצועי, אבל זה ממש לא ברור מאליו שנתנו לי להביא לכיתה תינוק בן חודשיים. ממש הרגשת בית”.

תוכנית הלימודים של קמפוס ברושים מוכרת על-ידי האגודות הישראליות לריפוי סיני מסורתי ונטורופתיה ומבוססת על סטנדרטים בינלאומיים. מסלול הלימודים בהן מתפרש על פני ארבע שנים. כחלק מתכנית הלימודים נלמדים גם מקצועות טיפוליים רבים, בהם טיפולים במגע (שיאצו, טווינה או צ’י-קונג טיפולי). החדשות: כבר בתום שנת הלימודים הראשונה מקבלים הסטודנטים תעודת מטפל במגע בתחום הנלמד. מסלולים אחרים ומעניינים שמציע קמפוס ברושים: ביוסינתזה (פסיכותרפיה גופנית), הרבליזם, מקצועות המגע (שיאצו, טווינה, רפלקסולוגיה, עיסוי רפואי משולב),מדריכי צ’י קונג וצ’י קונג טיפולי, לימודי המשך למטפלים NLP , ועוד.

“התעניינתי בהרבליזם, שזה ריפוי בעזרת צמחי מרפא. בפגישה בברושים הציעו לי את לימודי הנטורופתיה, שכוללים הרבליזם ועוד הרבה יותר. נדלקתי והלכתי על זה”, מעיד שמעון היקרי, בן 44 מחולון, שבקרוב יסיים את לימודי הנטורופתיה בקמפוס ברושים. מדוע בחר ללמוד דווקא בברושים? “ההמלצות שקיבלתי תרמו להחלטה שלי, אבל באמת באמת, הווייב הוא זה שהכריע. התחברתי אנרגטית למקום ולאנשים. היום אני יכול לומר שכל מרצה בברושים הוא פשוט אלוף, יש להם כל כך הרבה להעניק, ידע אינסופי, צריך רק לבוא פתוח ולהכיל”.

שמעון היקרי: “הוייב הוא שהכריע. התחברתי למקום ולאנשים. כל מרצה הוא פשוט אלוף, יש להם כל כך הרבה להעניק, ידע אינסופי, צריך רק לפתוח אוזניים ולהכיל”

ויויאנה מסיקה היא סטודנטית לנטורופתיה שבחרה לעבור לקמפוס ברושים ממוסד גדול אחר. גם היא מספרת על חיבור מיוחד למורים: “התחלתי ללמוד נטורופתיה במוסד אחר ובחרתי לעבור לכאן ולהשלים את לימודיי בקמפוס ברושים. למורים בברושים יש במובהק שילוב של מקצוענות עם גישה חמה וישירה שמדברת בגובה העיניים והופכת את הלימודים למהנים והמעניינים ביותר”.

תוכניות הלימודים של קמפוס ברושים הן מהרחבות והמקיפות בתחום, כשהן מבוססות על התנסות קלינית עשירה. מדובר ביתרון שמוצע באופן בלעדי רק על-ידי מוסד זה: מערך של 12 קליניקות פעילות בהן הסטודנטים מתנסים בסטאז’ מעשי ומיישמים בשטח את החומרים הנלמדים. אך מעבר לתכנית לימודים מקצועית, כשסטודנט בוחר במוסד לימודי שבו יבלה את רוב זמנו לתקופה של כמה שנים, לא פחות חשובה הגישה החברתית.

“עברתי שני הריונות תוך כדי הלימודים, ובברושים מצאתי יתרון ענק”, מספרת נעמי סיגמן, סטודנטית שנה ד’ לרפואה סינית. “מסתכלים על כל סטודנט כאינדיבידואל, לא סתם יש המון אמהות וגם אנשי עסקים בקמפוס. באים לקראת כל סטודנט, כל אחד והאילוצים שלו. לא עשו לי הנחות במובן המקצועי, אבל זה ממש לא ברור מאליו שנתנו לי להביא לכיתה תינוק בן חודשיים. ממש הרגשת בית”.

במקרה של אלון פרטר החיבור לבית אינו רק מטאפורי: “הגעתי לברושים בעקבות אחי הגדול שלומד שנה מעליי. שני החברים הכי טובים שלי הלכו בעקבותיי ולומדים שנה מתחתיי, כך שאנחנו ממש חבר’ה שם”.

מעבר לחיבור מבית ולמרות החברים, אומר פרטר:”כל מה שקשור לטיפול במגע ודיקור, זה תחום שצובר תאוצה במהירות. כמובן שזה גם משהו מהנה ומעניין עבורי, אבל העובדה שזה גם מקצוע פרקטי לחיים הייתה שיקול מכריע בבחירה שלי”. גם שמעון היקרי מחזק: “הרבה שנים הייתי עורך מוזיקלי ברדיו והמוזיקה תמיד איתי, אבל מוזיקה זו לא פרנסה קבועה. חיפשתי מקצוע חדש, תורם ומהנה, אבל שגם אמצא בו פרנסה טובה ויציבה לחיים”. נעמי סיגמן שכבר עובדת כמטפלת בקופת חולים כללית מספרת: “התחלתי לעבוד ממש בסיום השנה השלישית, הגעתי עם חוסר ביטחון מסוים, אבל מהר מאוד הבנתי כמה ידע צברתי במהלך הלימודים. כשהיו לי שאלות מקצועיות ובנושא קריירה בכלל, המרצים של ברושים תמיד היו שם בשבילי, זה חלק מהקסם שלהם”.

נראה שכל אדם בכל גיל יכול למצוא ברפואה האינטגרטיבית מקצוע לחיים. כל מה שצריך זו גישה בריאה לחיים ורצון אמיתי לעזור ולטפל באנשים. הדרך לשם לא תמיד קלה, אבל קמפוס ברושים מזמן חוויה עשירה בכל טוב.

בוגרים מעידים: הצלחה
גם במקום שבו הדשא ירוק יותר והלימודים מעניינים ומהנים יותר, סטודנטים רוצים להיות בטוחים שבסיום הלימודים מחכה להם מקצוע אמיתי לחיים. לצד הסטודנטים, בוגרי ברושים מספרים על החיים שאחרי הקמפוס, ומאמתים: “צוות המורים מקצועי ומקסים, הרצינות של שאר הסטודנטים והאווירה המיוחדת בקמפוס”, מסביר אייל מיליקובסקי, מבוגרי קמפוס ברושים ומי שהוכתר כמצטיין מבין כלל מטפלי הרפואה המשלימה בקופת חולים כללית, “הפכו את הלימודים לחוויה באמת יוצאת דופן. “מיליקובסקי, מומחה לרפואה סינית, דיקור, טווינה וצמחי מרפא, משמש כמטפל בקופת חולים כללית וכן בקליניקה פרטית בבעלותו בתל אביב.
גם אסף מור, מומחה לרפואה סינית ושיאצו המתמחה בטיפול בילדים ומתבגרים, נחשב לסיפור הצלחה בתחומו. אסף מור מנהל היום קליניקה פרטית ומשמש כמטפל בבית החולים תל השומר.
“בחרתי ללמוד דווקא בברושים”, מעיד מור, “משום שבית הספר הזה מרכז את טובי הקלינאים בארץ. מורים שמלמדים לא רק מתוך ידע תיאורטי אלא מתוך ניסיון קליני עשיר, מגוון ומוערך. אהבתי במיוחד בקמפוס את הדגש על התנסות מעשית–קלינית, עם שפע של שעות סטאז’, כשהתלמידים מטפלים במטופלים בליווי צמוד של המורים המקצועיים. אהבתי גם את האווירה האינטימית והקשרים ההדוקים שנוצרו בין המורים לתלמידים, על אף ההקפדה על תכנית לימודים ברמה אקדמית”.
נראה שכל אדם בכל גיל יכול למצוא ברפואה האינטגרטיבית מקצוע לחיים. כל מה שצריך זו גישה בריאה לחיים ורצון אמיתי לעזור ולטפל באנשים. הדרך לשם לא תמיד קלה, אבל קמפוס ברושים מזמן חוויה עשירה בכל טוב.

Call Now Button דילוג לתוכן